Ervaringen van ex Jehova Getuigen

Ervaringen van ex Jehova Getuigen zijn er om van te leren. Niet alleen voor nog actieve of twijfelende Jehovah’s Getuigen (JG). Dit geldt ook voor degenen die zouden willen toetreden tot de JG of voor degenen die met hen willen praten. Daarom staan er een aantal op de website van de Wachttorenkijker.

Ervaringen van ex Jehova Getuigen mogen niet gelezen worden

Helaas mogen ervaringen van ex Jehova Getuigen niet gelezen worden door degenen die nog onder het bewind van het wachttorengenootschap (WTG) staan. Het hoort bij “lectuur van afvalligen” en als de ene Jehova Getuige weet heeft dat een andere JG dat doet, dan moet hij dit melden bij de ouderlingen. Dat kan zelfs leiden tot uitsluiting. Bizar, natuurlijk, maar zo is het wel.

Meestal worden ervaringen van ex Jehova Getuigen heimelijk gelezen of beluisterd, zodat een ander – zelfs een gezinslid of partner – het niet weet. Dat is het voordeel van internet, want daar kun je anoniem op kijken. Er is inmiddels veel materiaal voor handen dat een geheel andere kijk op het WTG en de JG levert, dan de organisatie doet. Onder andere op deze website, maar ook op tal van andere plaatsen.

Mag ik u van harte uitnodigen de ervaringen van ex Jehova Getuigen te lezen, te luisteren of te bekijken? Laat u niet de wet opleggen en geloof niet dat ex Jehova Getuigen slecht zijn of dat wat ze vertellen van satan afkomstig is. Ik hoop oprecht dat zij u mogen helpen om tot de juiste kennis omtrent de organisatie van Jehovah’s Getuigen te komen en zelfs tot de kennis van hét Evangelie.

Een triest verhaal krijgt een positieve wending

Ik kwam een verhaal tegen van voormalig zendeling, Betheliet en pionier Paul Blizard onder de aangrijpende titel: “Zij wilden dat onze baby zou sterven”. Deze geschiedenis van oprechte gelovigen in Gods Beloften en in de Here Jezus Christus, laat je niet onberoerd. Wat zij hebben moeten meemaken, gun je niemand. Aan de andere kant hebben hun intense ervaringen een wondere uitwerking gehad. Zij kwamen tot bekering en tot persoonlijk geloof in hun Heiland, de Here Jezus Christus. Een triest verhaal kreeg een positieve wending, niet alleen voor dit aardse leven, maar ook voor de eeuwigheid.

Een Jehova Getuige stopt niet zomaar als lid van de organisatie

De geschiedenis van de tot op het hoofdkantoor in New York actieve familie Blizard toont voor de zoveelste keer aan dat een Jehova Getuige niet zomaar stopt als lid van de organisatie. Dat wordt namelijk nogal snel gezegd. Een “afvallige” wordt neergezet als iemand die er geen zin meer in heeft, niks wil doen voor God en nogal lichtzinnig omgaat met zijn of haar doopbelofte.

In verreweg de meeste gevallen is hier echter geen enkele sprake van. Het stoppen met Jehovah’s Getuigen is vaak een moeilijk, langdurig en pijnlijk proces. Uit eigen ervaring weet ik dat en ook de ervaringen van anderen laten dat zien. Een Jehova Getuige stopt niet zomaar als lid van de organisatie. Maar als hij of zij ziet waar het fout zit, dan is er geen houden meer aan.

De organisatie dwingt tot weigeren van bloedtransfusie

Ik heb het gelukkig nooit hoeven meemaken dat ik voor eenzelfde geval zou komen staan als Paul en Pat Blizard. Lees alstublieft zelf hoe de slaafse volgelingen van de organisatie hen opleggen dat een levensreddende bloedtransfusie voor hun baby geweigerd moest worden. Geen enkele compassie en zeker geen inzicht in wat de Bijbel over bloed leert. Op basis van verkeerde conclusies en botte onwetendheid zijn het WTG én degenen die door haar aangesteld zijn bereid om zelfs kinderen onnodig dood te laten gaan.

Het echtpaar Blizard zorgde ervoor dat via een omweg hun kind toch gered werd, maar moest dit bekopen met strafmaatregelen. Uiteindelijk, na intensief onderzoek, stopten zij met waar ze eerst in geloofd hadden en dus loopt het verhaal goed af. Het gezin geeft Blizard een krachtig getuigenis. Niet alleen tegen de organisatie van Jehovah’s Getuigen, maar ook over wat de Here Jezus Christus ons maakt als wij tot geloof in Hem alleen komen.

Lees het aangrijpende verhaal van Paul Blizard: “Zij wilden dat onze baby zou sterven”. Helaas is de link naar dit verhaal in het Nederlands verwijderd. Daarom hier een link naar de Engelstalige versie.

Boek 30 jaar in de greep der Jehova-getuigen

Paul Blizard las onder andere dit boek: “Dertig jaar in de greep der Jehovah-getuigen”, zo schrijft hij in zijn verhaal. Hij zegt daar o.a. over: “… de schrijver had ook op het hoofdkwartier gewerkt en de dingen die hij beschreef, had ik zelf ook meegemaakt…“.

Artikelen met ervaringen van ex Jehova Getuigen op deze website:

[postlist id=4707]


Ervaringen van ex Jehova Getuigen

Ervaringen van ex Jehova Getuigen

26 Reacties

  1. Femke 31/01/2022
  2. Willy 06/10/2021
    • Didi 16/10/2022
      • Willy 07/01/2023
      • Willy 27/02/2023
      • willy 16/09/2023
  3. Ronald 27/09/2020
    • Wachttorenkijker 28/09/2020
  4. Frans thonon 30/06/2019
    • Jim 28/08/2019
  5. Demien. 07/12/2018
  6. Jan 27/11/2018
  7. Frits van Pelt 11/04/2018
  8. Een trouwe volger van de Here Jezus 09/04/2018
    • Frank 18/04/2019
  9. Henk 17/11/2017
  10. lily de Heij 22/08/2017
    • Jim CoertJack 29/10/2017
  11. lily de hey 22/08/2017
    • dr.ing.johan 06/12/2023
  12. Lugstein J. 14/12/2016
    • Wachttorenkijker 14/12/2016
  13. Put 21/05/2016
    • Adrie van der Velden 01/06/2016
  14. Alberts 07/05/2016

Geef een reactie

Translate »