Citroënreclame Jehova Getuigen

Jehova Getuigen zijn met enige regelmaat onderwerp van humor. Ze worden zelfs gebruikt om met humor producten aan de man te brengen. Bijvoorbeeld in deze reclame van het automerk Citroën. Hij is al weer een aantal jaren oud. De bekende acteur/zanger Jeroen van Koningsbrugge speelt ook in deze reclame heel overtuigend. Zo kennen we hem van latere tv-producties. Citroënreclame Jehova Getuigen

De reclamemakers hebben de bekende kenmerken van Jehova Getuigen leuk benut in deze reclame. Uiteraard komt ook “de voet tussen de deur” (even snel) langs en de verbazing van de twee Jehovah Getuigen – waarvan de man natuurlijk een lange regenjas draagt – op een positief antwoord op de vraag: “heeft u even tijd?” komt goed over. Ze krijgen zelfs koffie aangeboden, zodra de deur open gaat.

Neem direct de leiding in het gesprek!

We kunnen er ook nog wel wat van leren in hoe een gesprek met Jehovah’s Getuigen het beste aangepakt kan worden. Neem direct de leiding in het gesprek! En dan wat mij betreft niet over een auto maar over de dingen die er toe doen. Vertel hen bijvoorbeeld direct hét Evangelie, want dat kennen ze niet, ondanks dat zij u wel mooie plaatjes van een paradijsaarde voor houden. De Jehova Getuige aan uw deur komt echter met een ander “evangelie”. Het is geen Bijbelse Boodschap, maar menselijke leringen, dwingend opgelegd door het wachttorengenootschap, dat zetelt in de Verenigde Staten. Hun marketing werkt volop, wees daarop bedacht en weet dat reclame niet een nauwkeurige weerspiegeling van de werkelijkheid is.

Toch leuk om de video te bewaren en af en toe nog eens te bekijken, wel jammer dat de kwaliteit van deze Youtube video te laag is.

Hoewel ik ook wel weet dat niet elke Jehova Getuige er zo uitziet en dat het een en ander uitvergroot is, moet enige zelfspot toch kunnen…

Citroënreclame Jehova Getuigen

Citroënreclame Jehova Getuigen

Tags:,

Eén reactie

  1. John van Beem 01/09/2014

Voeg uw reactie toe

Translate »