Dagtekst Jehova Getuigen is mind-control

Dagtekst Jehova Getuigen is mind-control. Pure indoctrinatie. Elke dag krijgen de Jehovah’s Getuigen (JG) vanuit het wachttorengenootschap (WTG) een dagtekst om te bekijken. De actuele versie van de dagtekst is te vinden op de website van de organisatie van Jehovah’s Getuigen.

Jehova Getuige moet gehoorzamen en doen

Iedere Jehova Getuige móet luisteren naar de organisatie, naar wat genoemd wordt de “getrouwe slaaf”, en die zonder morren gehoorzamen. In alle omstandigheden. Het wachttorengenootschap probeert dit te bereiken via mind-control. Door steeds maar weer te laten weten dat het God is die het wachttorengenootschap aangesteld heeft en dat men dus wel het WTG moet gehoorzamen, omdat dit het enige kanaal Gods zou zijn. Volledige onzin natuurlijk, dat weet iedereen met enige bijbelkennis. Er is niets anders dan Zijn Woord en niemand anders dan de Here Jezus Christus in wie God Zich openbaart aan de gelovigen in deze tijd.

Op basis van die volkomen foute stelling van het wachttorengenootschap is de boodschap steeds “doe dit” en “laat dat”. Steeds meer en meer doen, er komt geen eind aan. Een getuige van Jehovah – als lid van de organisatie – is onderdeel van een doe-geloof. Een religie die geheel en al gemaakt is door mensen. De Here Jezus Christus – God Zelf – heeft er niets mee te maken.

Dagtektst Jehovah’s Getuigen 18 februari 2018

De dagtekst van 18 februari 2018 is een duidelijk voorbeeld van hoe de mind-control, de gedachten-manipulatie, de hersenspoeling, werkt bij de Jehovah’s Getuigen. Er wordt een stelling geponeerd en daar wordt een bijbeltekst bij gezocht. Dit wordt heel vaak herhaald. Wie niet oplet, denkt dat het dan ook klopt en waar is wat er gezegd wordt. Wie wel oplet ziet al heel snel dat dit niet zo is. Hier volgt de tekst, met daaronder de tekst in het artikel in het blad De Wachttoren waarnaar verwezen wordt.

Ze gingen naar waar de geest ze dreef. — Ezech. 1:20.

Jezus heeft de ‘getrouwe slaaf’ aangesteld als enige kanaal dat geestelijk voedsel uitdeelt (Matth. 24:45-47). Sinds 1919 gebruikt Jezus die slaaf om zijn volgelingen te helpen Gods Woord te begrijpen en ernaar te leven. Door de instructies uit de Bijbel te gehoorzamen, dragen we bij aan de reinheid, vrede en eenheid in de gemeente. Vraag je dus af: ben ik loyaal aan Jezus en het kanaal dat hij in deze tijd gebruikt? In de Bijbel krijgen we informatie over het hemelse deel van Gods organisatie. Ezechiël bijvoorbeeld ontving een visioen waarin het hemelse deel van Gods organisatie wordt afgebeeld door een hemelse wagen (Ezech. 1:4-28). Terwijl Jezus en de engelen op het punt staan om een eind te maken aan deze slechte wereld, is Jehovah’s wagen razendsnel op weg naar de rechtvaardiging van zijn soevereiniteit en de heiliging van zijn naam! w16.11 3:9, 10

*** w16 november blz. 16 par. 9-10 – Heb jij diep respect voor Gods Woord? ***

Misschien denken sommigen dat ze de Bijbel zelf wel kunnen bestuderen en begrijpen. Maar Jezus heeft de ‘getrouwe slaaf’ aangesteld als enige kanaal dat geestelijk voedsel uitdeelt. Sinds 1919 gebruikt Jezus die slaaf om zijn volgelingen te helpen Gods Woord te begrijpen en ernaar te leven. Door de instructies uit de Bijbel te gehoorzamen, dragen we bij aan de reinheid, vrede en eenheid in de gemeente. Vraag je dus af: ben ik loyaal aan Jezus en het kanaal dat hij in deze tijd gebruikt?

In de Bijbel krijgen we informatie over het hemelse deel van Gods organisatie. Ezechiël bijvoorbeeld ontving een visioen waarin het hemelse deel van Gods organisatie wordt afgebeeld door een hemelse wagen (Ezech. 1:4-28). Jehovah rijdt op die wagen, en hij bepaalt waarheen die gaat. Het hemelse deel van de organisatie heeft invloed op het aardse deel. Het is duidelijk dat de wagen in beweging is! Denk maar aan de vele organisatorische veranderingen in de afgelopen tien jaar; het is Jehovah die achter die veranderingen zit. Terwijl Jezus en de engelen op het punt staan om een eind te maken aan deze slechte wereld, is Jehovah’s wagen razendsnel op weg naar de rechtvaardiging van zijn soevereiniteit en de heiliging van zijn naam!

Het wachttorengenootschap is niet Gods organisatie

Het wachttorengenootschap knoopt de eigen instructies, gegeven door de “getrouwe slaaf”, die door Jezus aangesteld zou zijn, naadloos vast aan de Bijbel en God. Door de uitdrukking “Gods organisatie”, wat uiteraard niet zo is, wordt er nog meer gemanipuleerd richting volledig gehoorzamen van die zogenaamde “getrouwe slaaf” en dus doen en laten wat er gezegd wordt.

Oproep aan Jehovah Getuigen om zelf na te denken

Daarom doe ik een oproep aan alle Jehovah Getuigen om zelf na te denken. Onderzoek alle dingen eerlijk en goed. Hou er rekening mee dat het WTG mind-control toepast om u tot gehoorzaamheid en actie aan te zetten. En… let dus op: Dagtekst Jehova Getuigen is mind-control.


Dagtekst Jehova Getuigen is mind-control

Dagtekst Jehova Getuigen is mind-control

11 Reacties

  1. Pingback: Onjuiste verlossings- en eindtijdleer van de Jehova’s Getuigen – ACHTERGEBLEVEN NA DE OPNAME | INFORMATIE EN INSTRUCTIES 03/08/2019
  2. Jim 20/12/2018
  3. Harm westerhaven 07/12/2018
  4. Harm westerhaven 07/12/2018
  5. GTFGH 25/07/2018
  6. Peter van de Kamp 15/03/2018
    • Jim 22/03/2018
  7. egbert 10/03/2018
  8. Peter van de kamp 04/03/2018
    • Frits van Pelt 06/03/2018
      • Remco 10/03/2023
        • Wachttorenkijker 10/03/2023

Geef een reactie

Translate »